Monday 26 July 2010

ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၏ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ပုံ (ေမာင္သာခ်ိဳ)



တစ္ေန႕ လွည္းတန္းနားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ကြၽန္ေတာ္နဲ႕ ကဗ်ာဆရာေမာင္သင္းခိုင္ အမွတ္မထင္ပဲ သြားဆုံျဖစ္တယ္။ ကဗ်ာအေၾကာင္း စာအေၾကာင္းေတြ ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာၾကရင္းက ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြဘက္ကို ေရာက္သြားတဲ့အခါ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြရဲ့ အားနည္းခ်က္တစ္ခုက တခ်ိဳ႕စကားလုံးေတြကို ပုဂၢလိကဆန္ဆန္ ေရြးခ်ယ္ သုံးႏွုန္းမႈပဲဆိုတာကို ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကိုသင္းခိုင္က သူလည္းသိ၊ ကြၽန္ေတာ္လည္းသိျပီး ျဖစ္တဲ့ ကိုေအာင္ခ်ိမ့္ရဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရြတ္ျပပါတယ္။ ကဗ်ာက ကိုညိဳသစ္၊ ကိုသန္းအုန္းလက္ထက္ မိုးေဝစာေပမဂၢဇင္းက 'သီခ်င္းေတြနဲ႕ ညေန' ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပါ။

ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္တန္းဆိပ္မွာ
ပိေတာက္ပန္း ဆိုက္ပါျပီလား
မိမိအခ်စ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ျခင္းအတြက္
ငွက္ကေလးရယ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ကိုသင္းခိုင္က ဒီေနရာမွာ ပိေတာက္ပန္းလို႕ သုံးထားပုံကို သူ ဘဝင္မက်ေၾကာင္း၊ 'ပိေတာက္ပန္း'ဆိုတာ ေမာ္ေတာ္ကေလးရဲ့အမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲသည္ ေမာ္ေတာ္ကေလး ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္တန္းဆိပ္ကို ဆိုက္မဆိုက္ ခ်စ္သူပါ မပါ ဖြဲ႕ထားတဲ့ အဖြဲ႕ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ ပိေတာက္ပန္းဆိုတာ ေမာ္ေတာ္တစ္စီးရဲ့ အမည္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကဗ်ာဖတ္သူက မသိႏိုင္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိကဆန္တဲ့အတြက္ ကဗ်ာနဲ႕ ကဗ်ာဖတ္သူကို ေဝးသြားေစေၾကာင္း သူ႕အျမင္ေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလး ေဆြးေႏြးသြားခဲ့ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။

အႏုပညာဆိုတာ ဘယ္က အေျခခံလာသလဲလို႕ေမးရင္ ပုဂၢလိကဓိ႒ာန္က အေျခခံလာတယ္လို႕ ေျဖရမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ဖန္တီးလိုက္တဲ့အခါ ဓမၼဓိ႒ာန္က်သြားတဲ့အတြက္ အားလုံး ခံစားလို႕ရတဲ့ အႏုပညာပစၥည္းတစ္ရပ္ ျဖစ္သြားရပါတယ္။

လူငယ္တစ္ေယာက္က မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္တယ္။ မိန္းမပ်ိဳကလည္း အဲဒီလူငယ္ကို ျပန္ခ်စ္တယ္။ တစ္ေန႕မွာ ႏွစ္ေယာက္တစ္ဘဝ တည္ေဆာက္သြားၾကမယ္လို႕လည္း ဆုံးျဖတ္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္မွာ အဲဒီလူငယ္ထက္ အစစအရာရာ ဂုဏ္က်က္သေရျမင့္မားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္နဲ႕ လက္ဆက္သြားခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ပုဂၢလိက ျပႆနာ၊ ပုဂၢလိက ခံစားမႈပါ။ လူတိုင္း လူတိုင္းလည္း ဒီျပႆနာမ်ိဳးကို ေတြ႕ဖူးၾကဳံဖူး ခံစားဖူးၾကမွာပါပဲ။ ဒါဟာ အႏုပညာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သည္အျဖစ္အပ်က္ သည္ခံစားမႈမ်ိဳးကို သင့္တင့္တဲ့ သေကၤတ၊ ဆီေလွ်ာ္တဲ့ ကဗ်ာအဖြဲ႕ အစပ္ေတြနဲ႕ ေဖာ္ျပလိုက္တဲ့အခါ အားလုံးနဲ႕တိုက္ဆိုင္တဲ့ ဓမၼဓိ႒ာန္က်တဲ့ ကဗ်ာအႏုပညာ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ႏွင္းဆီပြင့္
လယ္ေတာက ျပန္
ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူးဆိုလို႕
ေမာင္ခူးကာေပး။
မနက္တုန္းဆီက
ေၾကာ့ဆုံးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့
သူ႕ဆံပင္ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြနဲ႕
ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး။

ခေရဟာ ဘာလဲ၊ ႏွင္းဆီဟာ ဘာလဲ၊ ဘယ္ဟာက ဂုဏ္နိမ့္လို႕ ဘာဟာက ဂုဏ္ျမင့္သလဲ။ ဒါကို အမ်ားက အရိပ္အကဲ သိျပီးျဖစ္တယ္။ အဲဒီသေကၤတ၊ အဲဒီနိမိတ္ပုံကို သုံးစြဲလိုက္တဲ့အတြက္ ပုဂၢလဓီ႒ာန္ ခံစားမႈဟာ ဓမၼဓိ႒ာန္ ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေရးသူနဲ႕ ဖတ္သူကို နီးကပ္သြားေစတဲ့ စကားလုံး သုံးႏွုန္းမႈပါ။

ဒါေပမယ့္ ခုနက ကြၽန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ကိုသင္းခိုင္ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ 'ပိေတာက္ပန္း'လို ကိစၥမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘယ္သူမွ ေမာ္ေတာ္ကေလးတစ္စီးရဲ့ အမည္လို႕ မသိတဲ့အတြက္ ေရးသူနဲ႕ ဖတ္သူၾကားမွာ ေဝးကြာသြားေစရပါတယ္။

ဒါဟာ တခ်ိဳ႕ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြမွာ ေတြ႕ေနရတဲ့ အားနည္းခ်က္ တစ္ရပ္ပါပဲ။ ထင္ရွားတဲ့ဥပမာတစ္ရပ္ကို ထုတ္ႏွုတ္ျပရရင္ '၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ စာမ်က္ႏွာ ၄' မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ သုခမိန္လိႈင္ရဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။

တနဂၤေႏြ ဂဠဳန္
တိမ္ေတြရဲ့ေရာင္စုံ
အက်ဥ္း ေလွာင္အိမ္မွာ
ငါ အၾကိမ္ၾကိမ္က်။
ပ်ံသန္းျခင္းမွာ
ဒဏ္ရာမ်ားစြာ။
စၾကာဝဠာကို မထိုးေဖာက္ႏိုင္ခင္
သီခ်င္းေတြေပၚမွာ အိပ္တန္းဝင္။
ႏွုတ္သီးေဒါသ
လက္သည္း အတၱ
ေျခသည္း မာန
ေတာင္ပံတစ္စုံသာ
အႏုပညာ။
လိုရာေရာက္ မပ်ံသန္းႏိုင္လွ်င္
ဂဠဳန္ ေသဖြယ္ရာပင္။

သည္ကဗ်ာဟာ ပုဂၢလိကေဝဒနာကို ဖြဲ႕တဲ့ကဗ်ာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာသုံးထားတဲ့ သေကၤတ၊ နိမိတ္ပုံတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဂဠဳန္ဟာ ဘာကို ရည္ညႊန္းတယ္ဆိုတာ မေပၚလြင္တဲ့အတြက္ ကဗ်ာဟာ ဖတ္သူရဲ့ ရင္ထဲကို ေရာက္သင့္သေလာက္ မေရာက္ဘဲ တစ္ေနပါတယ္။ ဂဠဳန္ဟာ ဘာလဲ။

ကဗ်ာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေနတဲ့ တိမ္ေတြရဲ့ၾကားမွာ ပ်ံသန္းေနတဲ့ ဂဠဳန္ငွက္ကေလးဟာ သူ႕ကိုယ္သူ မလြတ္လပ္ဘူးလို႕ ထင္ေနတယ္။ ပ်ံသန္းရာတစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း အတြန္း၊ အထိုး၊ အတိုက္၊ အခိုက္ေတြေၾကာင့္ ဒဏ္ရာအၾကိမ္ၾကိမ္ ရခဲ့တယ္။ ကိုယ့္ရည္မွန္းထားတဲ့ လြတ္လပ္မႈဆီ မေရာက္ေသးေပမယ့္ ကိုယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဂီတ၊ သီခ်င္းေတြနဲ႕ ခဏအနားယူေနရတယ္။ ေဒါသ၊ အတၱ၊ မာနေတြကေတာ့ သူလိုငါလို ရွိျမဲျဖစ္ျပီး အႏုပညာနဲ႕ပဲ ရည္မွန္းရာကို ေရာက္ေအာင္ ပ်ံသန္းေနရလို႕ မေရာက္ခဲ့ရင္ ေသမွာပါပဲဆိုျပီး မိမိကိုယ္မိမိ ဂဠဳန္ငွက္နဲ႕ ခိုင္းႏိႈင္းဖြဲ႕ဆို ထားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါ။ ဒီေနရာမွာ ဂဠဳန္ဆိုတဲ့ နိမိတ္ပုံဟာ ဂီတ၊ အႏုပညာစတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို ကိုယ္စားမျပဳႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါေတြကို ျမတ္ႏိုးတဲ့ လူပုဂိၢဳလ္ကို ရည္ညႊန္းထားတာပါ။

ကဗ်ာဖြဲ႕ဆိုသူ သုခမိန္လိႈင္ဟာ အမည္ရင္း ကိုေအာင္မင္းလို႕ ေခၚေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္တို႕ကေတာ့ စိတ္ဝင္စားလို႕ သိထားၾကပါတယ္။ သည္ေတာ့ ေန႕သင့္နံသင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္သာ အမည္ေပးခဲ့႐ိုးမွန္ရင္ သူဟာ တနဂၤေႏြသားပါ။ သည္ေတာ့ တနဂၤေႏြရဲ့ သေကၤတဟာ ဂဠဳန္။ ဒါေၾကာင့္ သည္ကဗ်ာဟာ သူ႕ဘဝကို ျပန္ေဝဖန္တဲ့ ကဗ်ာဆိုျပီး ကြၽန္ေတာ္တို႕ကေတာ့ ခံစားၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကို အရပ္က မသိပါဘူး။ သိလည္း မသိႏိုင္ပါဘူး။ သည့္အတြက္ ကဗ်ာက ေပးသေလာက္ ဖတ္သူဆီကို မေရာက္ရွိႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ ျငင္းမရႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပါ။

ကြၽန္ေတာ္တို႕ေခတ္ေပၚ ျမန္မာကဗ်ာဆရာမ်ားအေနနဲ႕ ဖြၵံျဖိဳးတိုးတက္လာတဲ့ေခတ္နဲ႕အညီ ျမန္မာကဗ်ာမ်ားကို ဖြဲ႕ဆိုတဲ့အခါ ပုဂၢလိက ဆန္လြန္းတဲ့ သေကၤတမ်ား၊ နိမိတ္ပုံမ်ားကို ေရွာင္ရွားျပီး လူထုဆီကို ေရာက္ေအာင္ သြားႏိုင္ၾကရင္ မေကာင္းဘူးလားလို႕ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားမိပါတယ္။

ေမာင္သာခ်ိဳ
ပင္လယ္ဝသို႕ ေလွကေလးႏွင့္ ထြက္ခဲ့စဥ္က
(စမန ၇၃)

No comments:

Post a Comment