Wednesday 28 July 2010

မည္ကာမတၱ ဝတၳဳ (သစၥာနီ)

(မွတ္ခ်က္။ ။ ဤ ဝတၳဳတြင္ ပါဝင္ေသာ လူမ်ားသည္ သက္ရွိလူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ သက္မဲ့ဇာတ္ေကာင္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ပညတ္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ အကၡရာစာလုံးမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ဘာမွ မဟုတ္ၾကပါ)။

(၁း ခ)
မွတ္မွတ္ရရ မရွိေသာ ေန႕တစ္ေန႕တြင္ ကြၽႏု္ပ္ ထံသို႕ စာမူ ေရးသား ခ်ီးျမင့္ပါရန္ ေတာင္းခံေသာ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္ရွိလာပါသည္။ ထို႕အတြက္ ကြၽႏု္ပ္ ဝတၳဳ တစ္ပုဒ္ ေရးရပါမည္။ သို႕ေသာ္ ကြၽႏု္ပ္၏ ထိုအလြယ္တကူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွာ ကြၽႏု္ပ္၏ အလြယ္တကူ အခက္အခဲ ျဖစ္၍ ေနပါသည္။ ရွုပ္ရွုပ္ေထြးေထြး မရွိဘဲ ရွင္းလင္းေအာင္ ေျပာရလွ်င္၊ ကြၽႏု္ပ္သည္ ဝတၳဳကို ေရးခ်င္ေသာ အခါတြင္သာ ေရးေလ့ရွိ၍ ေသခ်ာေသာ အခ်က္ တစ္ခုမွာလည္း ဝတၳဳ ေတာင္းခံ ခံရသည့္ အခါမ်ားသည္ ကြၽႏု္ပ္ ေရးခ်င္ေလ့ ရွိေသာ အခါမ်ားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေလ့ မရွိေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ကြၽႏု္ပ္အတြက္ ဝတၳဳ တစ္ပုဒ္ ရရွိလာမည့္ ကိစၥမွာ ငါးစာ တပ္မထားေသာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ႏွင့္ ေရမရွိေသာ အိုင္တြင္ ငါး ထိုင္မွ်ားေနသေလာက္ပင္ မေရရာႏိုင္လြန္းလွေသာ အရာ ျဖစ္သည္။ ဘယ္ေတာ့လဲ၊ ဘယ္လိုလဲ၊ ဘာအတြက္လဲ၊ ဘာမွ မေသခ်ာပါ။ သို႕ေသာ္ ကြၽႏု္ပ္ ေရးရပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကြၽႏု္ပ္ကိုယ္တိုင္ပင္ သက္ရွိထုတ္ကုန္တစ္ခု ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

(၃း ခ)
ဝတၳဳတို စတင္ ေမြးဖြားေပးခဲ့သည္ ဆိုေသာ အဂၢါအယ္လင္ပိုးထံမွ အေမြ ေတာင္းခံခြင့္သာ ရမည္ ဆိုပါလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္သည္ ေဆးတံ တစ္ေခ်ာင္းမွ လြဲ၍ ေတာင္းျဖစ္လိမ့္မည္ မထင္ပါ။ အိုဟင္နရီ၏ မ်က္လွည့္ျပပြဲ ကန္႕လန္႕ကာ က်သြားခဲ့သည္မွာ ၾကာပါျပီ။ ခ်က္ေကာ့၏ ေသနတ္ တစ္လက္မွာလည္း ပစ္ခတ္မရေအာင္ သံေခ်းတက္၍ ေနပါျပီ။ မင္းခိုက္စိုးစန္ သေဘာတူပါစ။ ေဝမႉးသြင္ ဆိုေသာ ေကာင္ေလးကို ႐ူးေနသည္ဟု လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေျပာၾကပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္ အခမဲ့ အ႐ူးေရွ႕ေန လုပ္ပါရေစ။ (သူ႕၏ မိဘေမတၱာ အရွုပ္ေတာ္ပံု ဝတၳဳရွည္အတြက္ အမွာစာ ေရးေပးခဲ့ပါသည္)။ ေမာင္ေမာင္ေဇယ်သည္ ဝတၳဳတိုေရးဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း မည္သူ႕ ေထာက္ခံစာ တင္ျပရန္ လိုပါသနည္း။ ဝတၳဳတိုသည္ ထိုသို႕ ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ ဤသို႕ ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ ဤသို႕လည္း မဟုတ္၊ ထိုသို႕လည္း ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ မွားမည္ ထင္ပါသလား။ ဝတၳဳတိုသမား တစ္ေယာက္အတြက္ အစဥ္ ထာဝရပင္ အႏုပညာကို လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးႏိုင္မႈသည္ ဝတၳဳတိုဆိုင္ရာ အယူအဆမ်ား၊ ဥပေဒသမ်ား၊ သီအိုရီမ်ားထက္ ပိုမို အေရးၾကီးေသာ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေလသည္။

(၁း ဂ)
ဇာတ္လမ္းဆိုသည္မွာ အျဖစ္အပ်က္ဟု ဆိုလွ်င္ အျဖစ္ႏွင့္ အပ်က္ကိုသာ ဇာတ္လမ္းဟု ဆိုျခင္းပင္ ျဖစ္ရာ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္ျခင္းမွ လြဲ၍ တျခားမရွိေသာ ေလာက သဘာဝၾကီး တစ္ခုလုံးပင္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္ ဆိုလိုရာ ေရာက္၍ ဇာတ္လမ္းဆိုသည္မွာ ထူးျခားမႈ မရွိေသာ သဘာဝဓမၼ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ ပ်က္႐ိုးပ်က္စဥ္တို႕ပင္ ျဖစ္ေလရကား ဆန္းျပားမႈ ဟူ၍လည္း မရွိေတာ့ျပီျဖစ္ရာ ဇာတ္လမ္းဟု ေခၚစရာလည္း မရွိရာ ေရာက္ေနသျဖင့္ အရာအားလုံးသည္ပင္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္၍ ေနေလေတာ့သည္။

(၂း က)
ေနေသာေသာ ေန႕တစ္ေန႕တြင္ ... ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကို ဤသို႕ စတင္ႏိုင္ေလသည္။ မႏွစ္က မိုးဦးက်ကာလ၌ ထိုကဲ့သို႕လည္း စတင္ႏိုင္သည္။ မည္ကဲ့သို႕မဆို စတင္ႏိုင္သည္။ ထို႕အတူ မည္ကဲ့သို႕မဆို အဆုံးသတ္ႏိုင္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အဆုံးအစ မရွိျခင္း၌ သဘာဝ တရား၊ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ အႏုပညာတို႕မွာ တူညီၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။

(၃း က)
ဇာတ္ေကာင္ဆိုသည္မွာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ေစရန္ ဖြဲ႕စည္း ဖန္တီးထားေသာ အရာမ်ားေပေလာ၊ ဇာတ္လမ္းဆိုသည္မွာ ဇာတ္ေကာင္တို႕ လႈပ္ရွားမႈပင္ေလာ ဆိုသည္ကို ကြၽႏု္ပ္ သေဘာေပါက္ရန္ မလိုပါ။ တစ္ခုလုံးႏွင့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ဆက္ႏြယ္မႈ၊ ပိုင္းစ စိတ္မႊာျခင္းႏွင့္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ျခင္း သီအိုရီ၊ ပုံပန္းဖ်က္ျခင္း ဘာညာတို႕ကို သိလိုလွ်င္ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ရွင္းျပပါလိမ့္မည္။ ေလာကတြင္ စ႐ိုက္ရွင္လည္း မရွိ၊ စ႐ိုက္ေသလည္း မရွိ။ ဇာတ္လိုက္လည္း မရွိ။ ဗီလိန္လည္း မရွိ။ လူစြမ္းေကာင္းလည္း မရွိ။ မစြမ္း ဇာတ္ေကာင္လည္း မရွိ။ ေလာကသာ ရွိပါသည္။

(၂း ခ)
ဘာအတြက္ ကြၽႏု္ပ္ ဝတၱဳ ေရးရမွာလဲ။ ဘာမွ မေသခ်ာပါ။ ျပည္သူ႕အတြက္လား၊ ေငြေၾကး အတြက္လား၊ ေက်ာ္ၾကားမႈ အတြက္လား၊ အမွန္တရား အတြက္လား၊ ထိုအရာမ်ားကေရာ ေသခ်ာပါရဲ့လား၊ ေသခ်ာသည္မွာ ဘာမွ မေသခ်ာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

(၁း က)
ပထမဆုံး ဝါက်ကား ယခု အခ်ိန္မွ လမ္းေလွ်ာက္လာဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

သစၥာနီ
ဥဩငွက္၏ ေတးသံတုႏွင့္ အျခားဝတၳဳတိုမ်ား ၁၉၉၉

No comments:

Post a Comment